Imi plac calatoriile si mi le pregatesc cu grija.Ma simt in avion mult mai in siguranta decat pe o sosea sau chiar pe autostrada.Discern indelung, inainte de a-mi alege compania de zbor. Ma simt in largul meu cand sunt trata cu maxima politete. Cand mi se vorbeste despre coordonatele de zbor, cand mi se multumeste ca i-am ales pe ei, din alte atatea mii de oferte. Le admir pe stewardese pentru curajul lor, de a avea un job plutind printre nori.Sunt prezentabile,alese,stilate,zambitoare.Ofera politete.Imi place eleganta miscarilor, cand ne demonstreaza iesirea dintr-o „putin probabila” depresurizare sau o fortata aterizare.
Nu pot nega existenta nelinistii ametitoare, la decolare si aterizare.Momente, in care ceasul parca sta in loc pana la semnalul sonor, care permite libertatea de miscare a personalului navigant. Atmosfera se mai destinde.Un suc, o apa, o mica gustare. Aceleasi zambete. E drept sunt comerciale. Aceeasi aplecare spre pasagerul tintuit in scaune inalte si cu centurile legate.
Citesc o carte. Sau infirip o scurta conversatie. Privesc la ceas. Ora parca incremeneste in spatiul aerian. Imi fac curaj.Voi ajunge cu bine la destinatie.
Am fost deja de doua ori in zbor, cu capitani femei de aeronave. Tinere temerare.Tot respectul, pentru scoala de zbor care ne dovedeste inca odata (daca mai era nevoie), ca sexul slab este de fapt tare. In ambele situatii, indata dupa imbarcare, ni s-a vorbit in limbile oficiale cu dictie si accent impecabile, de voci feminine imbatabile.
Nu credeti ca s-ar impune o reformulare, a sintagmei care defineste scara puterii, dintre cele doua sexe?
Lacra, esti fericita ca ai posibilitatea sa calatoresti.
Nu stiam ca exista o scara a puterii…In ceea ce ma priveste nu vreau nici in gluma sa fiu pe aceeasi treapta cu barbatii.
Sa recunoastem- ei sant mai puternici decat noi; cu toate exceptiile care confirma regula.
Si totusi sunt femei care sunt pe aceeasi treapta. Iti spun sincer, prima oara cand am realizat ca avionul a fost pilotat vreme de peste doua ore, pe deasupra Alpilor si in conditii atmosferice nu tocmai grozave de o fetiscana , maruntica , modesta, fara pic de agresivitate, am fost mai mult decat surprinsa. A si felicitat-o lumea. A doua oara, zbor de noapte. Din nou surpriza. O alta domnisoara. Decolarile si aterizarile au fost line, nu abrupte si dezechilibratoare. Eu constat doar, nu dau verdicte. Imi pun si eu intrebari. De unde atata forta si curaj le genul feminin ?!
toata stima si respectul pt aceste fete minunate…cunosc o domnisoara din Timiosoara care este pilot pe avioane de vanatoare si prima femeie sef de promotie din istoria scolii de aviatie de la noi! am calatorit si eu din Tunisia cu o domnisoara pilot si a fost un zbor f placut ! asadar le putem situa la acelasi nivel cu domnii piloti!
Si eu am fost impresionata cind am calatorit cu avionul iar capitanul era o femeie. Cele mai numeroase femei pilot sint pe cursele scandinave. SAS, Norwegian dar si Lufhansa. Cind am coborit din avion la Viena am si vazut-o. Micuta si frumoasa, eleganta in uniforma ei de ofiter. E uimitor ce pot realiza femeile atunci cind sint lasate sa aleaga ce le place, iar societatea le incurajeaza. Nu cred ca exista vreo alta zona din lume in afara de Scandinavia unde femeile sa aiba atitea drepturi si inlesniri. Ca o consecinta aceste tari sint votate an dupa an ca tarile in care se traieste cel mai bine. Tarile unde femeile sint injosite, chinuite, ignorate se afla in josul scalei de care vorbeam.
Foarte frumos comentariul tau Silvia. Multumesc
Amalia, se pare ca a fost de bun augur subiectul adus in discutie. Si eu le admir pe aceste tinere. Au o educatie aparte. Nu mai vorbesc de forma fizica. Insasi faptul ca au o preocupare atat de speciala, le deosebeste. Mi-ar place mult sa discut cu o asfel de tanara. Sa aflu cum gandeste …
Este laudabil ca sunt femei care apreciaza aceasta superba profesie pilotajul,fie el pe orce tip de aeronava,incepand chiar de la planoare,elicoptere,avioane de pasageri,avioane de vanatoare etc.In schimb ,trebuie sa se acorde o mare atentie,incepand de la cunoastrea perfecta a aparatului,pilotul trebuie sa se contopeasca cu aeronava,caci in aviatie se greseste o singura data,si a se retine un lucru extrem de esential,inaintea fiecarui zbor controalele faccute la sol trebuie sa fie extrem de riguroase,sa se confrunte fiecare atestat al fiecarui agregat urmarindu-se resursa lui,si inlocuirea acestuia inainte de expirarea timplui aprobat si stipulat in exploatare,in rest antrenamentul este strict indicat si necesar,fie femeie,fie pilot.In final multa bafta tuturor femeilor pilot.